Än en gång ett nytt år!

År 2014 slutade med ett varmt bad, för mig. Jag jobbade nyårsafton till kl 17 och därefter hem och njöt av kvällen med lite kaffe och lugn och ro. Relativt tidigt gick jag till sängs (skulle börja jobba 07:30 på nyårsdagen) och vaknade med hjärtat utan för kroppen då smällarna kom igång kl 00:00 på natten. Lugnet spred sig än en gång över huset ca 30 minuter senare. En mycket lugn nyår för mig alltså.
 
Igår fick jag för mig att tvätta bilen, det var ju ändå +6 grader ute och bilen behövde verkligen en dusch. Mellan varven förbredde jag mat - falsk fläskfilé och hasselbackspotatis, som både jag och sonen avnjöt på eftermiddagen innan han skulle iväg till jobbet. Vid fyra så var det becksvart ute och bilen var inte riktigt klar så jag fortsatte att putsa på den, jag fick använda arbetslampan i garaget för att kunna se något, för att ca 1 timme senare spola av den för natten. Genomfrusen plockade jag ihop diverse tvättutrustning och tog sen lite kaffe för att värma upp mig själv. Två kannor senare blev det sängen - åhh, du ljuvliga känsla att krypa under ett varmt täcke när man är frusen in till benmärgen. Men sömnen lyste med sin frånvaro, större delen av natten har jag snurrat runt i sängen och hela jag har varit som en osalig ande. Herregud, jag har väl aldrig problem att somna? Var det all frisk luft jag fick som gjorde att kroppen vaknade till liv. Jag har varit mycket stolt över min prestation som soffpotatis, men jag kanske får tänka om - jag kanske behöver lite frisk luft mellan varven och inte bara mellan bilen och jobbet?? Hmmm, tål att fundera på.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0