Industrialismens fattigdom

Ahhhh, äntligen har jag möjligheten att tvätta kläder igen, och tro mig, det har jag gjort. Två maskiner hänger nu på tork och jag är nöjd som bara jag kan bli. Det är sorgligt egentligen, att jag själv är så beroende av en tvättmaskin, det är ju inte så att jag behöver den. Jag har ju bevisat att jag klarar mig långa tider utan den, det måste vara min lata sida som påminner mig om att jag promp behöver en tvättmaskin. En maskin tvätt tar ca 1- 1½ timme att tvättas (beroende på vilken tvättinställning jag ställer in och vill det sig riktigt illa så kan en maskin tvätt ta 2 ½ timme), en tvätt i badkar tar ca 2-2½ timme. Det är en timma som skiljer dessa tvättmetoder åt. Och förutom min egen lathet så kan jag rent principiellt tvätta i badkar 2 ggr i veckan, för fler gånger än så behövs ju inte. Vi ska nog inte diskutera vattenförbrukningen, att tvätta i badkar tar mycket vatten i anspråk. Kan det vara så att vara utan tvättmaskin idag ses som industrialismens fattigdom?
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0