Gräsklipparinköp

Igår efter jobbet ca 17:00 blev det en tur till Kalmar. Förklaringen till denna resa är lätt att sammanfatta, sista gången jag klippte gräsmattan, vilket var i tisdags, så la självklart drivkraften till hjulen av. Så jag kämpade mig igenom den stora gräsmattan och sen var jag helt slut. Blodsmak i munnen och hjärtat slog säkert ca 300 slag i minuten. Jag bestämde mig då att jag inte skulle lämna in den (igen) på Wirséns utan investera i en ny. Så därav Kalmar igår. Det finns otaliga mängder gräsklippare att välja mellan, men jag var ute efter en självgående med multiclip för ett bra pris. Så efter genomgång av Jula, Bauhaus samt nätet dagarna innan, så visade sig att Maxi i Oskarshamn hade precis en sån jag ville ha. Det blev en stiga med multiclip, självgående, 50 cm klippbredd, för en ringa summa av 2 999 kr + 10% rabatt på det, så bättre än så kunde det inte bli för mig. Ibland har man bara turen på sin sida, härligt. Så här kommer bilder på den nya maskinen. Håll tillgodo.
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0