Sluta röka

Som jag skrivit innan i min blogg så påbörjas nu min resa till att bli helt rökfri (igen). Jag kommer att skriva lite om hur det går förhoppningsvis varje dag. Kanske kan detta skrivande leda till att jag kan hjälpa mig själv under färden och kanske är det någon annan som läser det och får inspiration. 
 
Just nu snurrar tankarna kring att det är slutet på många års rökande, det känns både bra och dåligt. Bra för att jag (när jag röker) vill verkligen sluta och dåligt för att när jag väl blir röksugen så kommer jag INTE vilja sluta. Men som sagt det sitter i hjärnan, hur kan jag annars låta bli att röka när exempelvis sover 8 timmar eller mer i sträck utan att behöva tända en cigg, hur kan jag åka bil, tåg, buss eller flyg utan att röka? Ja, det är lite att fundera på. Nu ska jag ta lite kaffe och sen hoppa i säng. Boken "Det är lätt att sluta röka", kommer jag att ha som stöd och uppmuntran, jag kommer trogligtvis att läsa vissa kapitel både en och två gånger.
 

Vi hörs imorgon :)
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0