Sluta röka, hmmmm....

Jag kan ju avslöja nu så här in på min semester att sluta röka är en av mina laster jag ska ta tag i. Jag har läst en bok som heter "det är lätt att sluta röka" den har gett mig inspiration att för sista gången sluta röka. Det är en man som har rökt över 30 år och han rökte mellan 60-100 cigaretter om dagen och ändå lyckades han sluta tvärt och utan hjälpmedel. Inte för att han inte hade råd eller för att hälsan skulle bli bättre utan han gick ner på djupet och tog själv reda på varför man så gärna vill röka. Han förklarar rent kroppsligt och mentalt allt som en rökare kan tänkas tänka och hamna i olika situationer som gör att en rökare ser cigaretten som en lugnande inverkan. Det fina i hela boken är att han skriver exakt allt som jag själv tänker och tycker nu som rökare, ganska häftigt. Han tramsar inte runt det här med hälsan och pengar som så många pratar om, utan han konkret skriver om varför man som rökare tycker det är svårt. 
 
Jag kommer att på min blogg skriva varje dag om hur det går, hur jag känner, vad det är jag ser som hinder och hur jag tar mig förbi dom. Kanske är det någon som någon gång tycker att det kan vara kul att följa. Jag själv inser att rökningen är rent mentalt och inget annat, den skapar min stress istället för att ta bort den. Jag kommer att ha en egen kategori för just detta.
 
Jag kommer att påbörja denna resa v 31, fråga mig inte varför just då och inte nu på en gång? Det bara är så, så enkelt är det.
 
Bye

Kommentarer
Postat av: Martina

Vad duktig du är mamma. Med hans hjälp till självinsikt kan du ju inte annat än lyckas, eller hur?

Svar: Ja, någon gång måste jag ta tag i det, så varför inte nu när jag har boken jag kan ramla tillbaka på. :)
Glad "tant" 50 år (snart). Motto: ta dagen som den kommer

2014-07-21 @ 22:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0