Ingenting...

05:00 - Mobilen spelar på fruktansvärd hög volym, fammlar som en tok på nattduksbordet och trycker på skärmen men mobilen fortsätter att föra oväsen, javisst, så var det - tryck och dra. Hjärnan är definitivt inte med och det tar många sekunder innan jag lyckas få tyst på mobilen. Sätter mig upp nästan direkt för jag känner att jag kan försvinna in i drömmarnas härliga värld på några få sekunder. Fortsätter fammla i mörkret på golvet och hittar så småningom både strumpor, mysbrallor och t-shirt. Efter lite möda så lyckas jag dock få på mig kläderna och stapplar yrvaket ner för trappen bara för att se i hall-spegeln att tröjan är ut-och-in. Men vad gör det så här tidigt på morgonkvisten. Sätter på en kanna kaffe och smiter ut för att röka dagens första cigg, åhh - ibland så kan en en cigarett vara helt perfekt - vilket det var nu på morgonen. Går in, häller upp dagens första mugg med kaffe, sätter på datorn och nu sitter jag här och skriver om absolut ingenting, eller rättare sagt skriver om något som alla mer eller mindre gör varenda eviga dag, dock med variation av dryck och sysselsättning. Idag är söndag och det är 0-gradigt ute, kylan ska enligt väderprognoser komma idag eller var det inatt kanske? Jag ska straxt in i duschen och sen köra ett pass på jobbet. Vad eftermiddagen bjuder på får vi se då.
 
Bye

Kommentarer
Postat av: Martina

Mamma! Skriv mer blogg! Nu.. I command you! Jag vill läsa om alla intressanta och ointressanta inslag i ditt liv!

2014-01-17 @ 10:54:55
URL: http://martiiny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0