Onsdag 16 april

Har varit ute i trädgården en väldigt liten stund, det var iskallt. I natt kröp temperaturen under 0 och jorden är på vissa ställen fortfarande isig. Försökte att rensa lite ogräs men blev så iskall om händerna att jag inte kunde fortsätta just nu. Har satt på kaffe istället och får väl pimpla några koppar tills solen har värmt upp jorden lite. 
 
Jag har ledig dag idag och min ambition är att vara i trädgården större delen av dagen. Påbörjade markering igår av plats där jag senare ska ha en drivbänk, är det tänkt. Jag lämnade även in min gräsklippare för lagning på Wirsens igår efter jobbet. Den blir inte klar förrän nästa vecka tisdag, eventuellt. Kronprinsen kommer och ska hjälpa mig lite i trädgården. Det är ganska kul när man är två som jobbar ute. Visst är det skönt att vara själv många gånger där ingen kan störa ens privata filosoferingar som pågår under en dags trädgårdsarbete, men är man två så är det lite roligare på något vis.
 
Livet har rätat upp sig lite nu, det mesta har fallit på plats och vardagens trygga närvaro gör att jag nu lyckats landa lite. Det har varit lite upp och ner de senaste månaderna med diverse större bekymmer som var tvunget att lösas. Jag vaknar de flesta mornar med en positiv livssyn, att allt på något vis löser sig och jag ser framtiden an. Framför allt ser jag fram emot sommaren i år. Vet inte varför jag ser fram mot sommaren så intensivt i år men jag bara gör det. Jag har lite planer som jag tänkte skulle gå i lås för sommaren och förberedelserna i trädgården redan nu gör att jag inte ligger efter med det enligt årstiden.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0