Laser-game och 25-årsfest

Dotter fyllde 25 år i veckan och lördag var det fest och annat kul.
Vaknar tidigt som attan lördag morgon. Rasslar ner till köket och sätter på en kanna kaffe - här ska vaknas och det med råge. Första koppen - ingenting, andra koppen - nu börjar det hända något, tredje koppen - nu snackar vi vakna på hög nivå. Får igång hjärnan så att den fattar att nu är det dags att vakna och vara med lite, och börjar därefter att plocka fram 25-års presenter, inslagspapper, tejp, snöre och sax. Rensar köksbordet från allt skräp och börjar sen knepa och knåpa presenter någon timme - ja, jag tar tid på mig och ändå ser paketen ut som om en femåring slagit in dom. Men skam den som ger sig, med lite snöre och extra tejp både här och där så ser det ut som ett proffs slagit in presenterna - assum ;)
Under tiden detta utspelar sig så pimplas det kaffe med hög hastighet för att efter jag var färdig med presenterna så blev det att söka rätt på "luftmadrasser", pumpar, kamera och andra småpryttlar jag skulle ha med mig ner till Nybro där både fest och laser-game skulle ta plats.
 
11:30 var det genomgång av hur laser-game fungerade och sen var det bara in i ett mörkt rum byggd lite som en labyrint med väggar, gluggar och tunnor strategiskt utplacerade. Tiden kom igång och så gjorde vi, det röda laget och det gröna laget (jag tillhörde de gröna laget) sprang in till laddnings-stationen och fick igång våra skjutvapen för att sen klumpigt, flåsande och högljutt (jag alltså) försöka "smyga sig fram, skjuta allt som lyste och rörde sig vilket inkluderade flertalet skjutna var mitt eget lag av mig såklart. Tiden tickade på och lite mer vig och bekväm i denna stridszon blev jag. Kände mig lite som "Rambo" i djungeln, smygandes på min fiende som från ingenstans dök upp och dödade mig - ja, jag vette fan hur många gånger jag blev dödad, men min väst lyste vitt varenda gång jag blev skjuten och jag tyckte att jag lyste som en fyr hela tiden i detta rå-mörker, som det egentligen skulle vara, suck, jag är totalt värdelös på laser-game, men fan vad skoj jag hade. Jag har noll koll på vilket lag som vann men jag tror det var de röda laget. Efter det var slut fick man ett papper som visade hur många gånger man skjutit någon både från det ena laget och sitt egna, samt hur många poäng man samlat på sig och sist men inte minst en liten sammafattning av hur duktig/dålig man var - på min stod det som sammanfattning - Oh, well someone had to die, hmpf, förolämpning tycker jag.
 
Vi drog alla iväg till Nybro för dusch och lite lugna-ner sig tid. Kl halv fyra var vi på festen hemma hos dotter som i vanlig ordning gjort en kanon-smörgåstårta som jag skulle kunna döda för (vilket jag faktiskt gjort precis innan). Festen kom igång med både skoj, skratt och lite allmän mobbing av varandra sagt med kärlek och glimten i ögat. Självklart blev det öl-pingis och andra fråge-lekar som bidrog till mer pimplande av både alkohol, kaffe och vatten. Åldern har ju en tendens att ta ut sin rätt och ganska tidigt (vill inte specificera tiden) så drog både "pappa" och jag hem för att njuta lite av lugn och ro med kaffe och en film innan kudden lockade för mycket.
 
Bye
 
Här i Kalmar spelade vi laser-game. Kanon kul!
 
 
 
 
Här är straxt innan vi går in och får introduktion om hur spelet, vapnen och annat fungerar. Vi har dragit lott om vilket team vi skulle tillhöra. (Någon som har problem med denna bild, säg till mig, ni som var med, så tar jag bort den).
 
 
 
 
Hemma hos dotter straxt innan festen kom igång ordentligt. Man blir aldrig för vuxen för att leka med ballonger det är en sak som är säker. :)
 
 
 
 
Titta, så fint hon gjort min älskade dotter. Det var glitter i silver och guld lite överallt. Såg mycket lyxigt ut. Klart uppskattat av mig som tycker om att ju mer det glittrat desto bättre :)
 
 
 
 
Den berömda smörgåstårtan som dotter fixat, hon är som sagt en djävul på att göra smörgåstårtor. Problemet är att man blir mätt för snabbt. Men tårtan tog slut och det på knappa timmen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martina!

Det var jättekul att du ville komma mamma. Och jag ska be om att få tala om att du och jag kom sist för att de andra fegade bakom. Du och jag VAR RAMBO!

Älskar dig mamma, och tack för alla fina presenter och roliga sällskap!

2013-11-25 @ 02:14:58
URL: http://martiiny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0