Kasta inte sten när du sitter i glashus

Ja, jag har som sagt påpekat flertal gånger att min dotter borde skriva något i sin blogg men det tar lite tid mellan varven. Fast å andra sidan ska jag väl inte säga något, jag har inte varit duktig på senaste tiden jag heller.
Jag har haft mycket runt om kring mig nu ett par veckor och känner att jag inte har landat riktigt än. Som sagt jobbar mer än jag är ledig och de stunder jag faktiskt är ledig är det lite trädgårdsarbete och mc-körning som står på prioritetslistan. Tog självklart en sväng med motorcykeln igår innan jag åkte och jobbade. Jag hälsade på min gamla arbetsplats och hälsade på "mina pojkar". Sen åkte jag ner till hamnen där jag känner en kille som kan det här med motorcyklar och bad honom om lite råd - han är för djävla duktig alltså. Sen vidare en sväng innan jag landade på jobbet och jobbade till sent igår.
Idag blev det sovmorgon till 8-tiden då jag klev upp och tog mitt kaffe och ciggen på trappan och insöp dagens solljus och fick inspiration att påbörja lite trädgårdsarbete igen. Etzio (katten) har nu varit ute dagligen och blir tuffare och tuffare varje dag. Fast än har han bara undersökt trädgården och självklart garaget. Garaget är ju intressant för där finns det verkligen möss att jaga, men inspirationen hos Etzio infann sig inte utan han tyckte det var mer givande att attackera olika typer av grästuvor som finns runt i trädgården. 
Förra helgen var sonen här och vi fixade bort Peugeoten, den har som sagt stått väldigt "fel" i min trädgård och har haft som största arbetsuppgift att bara vara ivägen oavsett hur man ser det. En stor förbannad cementsugga föklädd till en bil. Nåväl, vi hade en intresssant uppgift att sätta på stödbenen och hjulen på bilen som stått på pallbockar nu i ca 2 år. Med lite svärande, spännband, domkraft och två kvinnor som sliter för kung och fosterland så lyckas vi på något vis få denna cementsugga flyttbar. Så nu står den uppe på grusvägen och nästa projekt är att på något vis ordna så att den kommer till skroten en gång för alla. Jag har bara inte listat ut hur jag ska kunna bogsera en bil samtidigt som jag kör bilen som bogserar??? Hmm, några förslag någon?
Här kommer en intressant bild på eländet innan vi faktiskt fick den "rullande". Sen kan ni ju tänka er hur det såg ut med ovanstående förklaring. 
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0