Aktiviteten är hög i Nybro

Som sagt dotter har inte varit så aktiv på sin blogg och jag har självklart gnällt på henne och påpekat -"du kan väl skriva någon gång i månaden så jag vet vad du sysslar med". Nu har det blivit åt helt andra hållet, från hennes sida bloggas det i vild förtvivlan och jag bara älskar det. :) Tack min underbara dotter.
 
Idag vaknar jag kvart i fem och är inte människa att somna om (detta är väl straffet för att jag lyckades sova länge en morgon). Så efter en stunds "snurrande" fram och tillbaka gav jag upp. Gick ner satte på kaffe och ut på trappan i vanlig ordning. Jag sitter en stund i köket och softar lite då jag ser att Etzio får syn på - för honom - årets första fluga. En mycket förvånad katt uppenbarade sig i köket och han försöker tekniken att smyga nära för att sakta ställa sig på bakbenen och lite halvlamt slänga ut tassen för att slå till denna fluga, men han blev straxt varse om att flugor är ena snabba rackare. Så ca 2 minuter senare ser jag en mycket frustrerad katt slänga sig på skåpsluckor och hoppa i luften för att bara få bekräftat att flugor måste man ha teknik för att lyckas fånga. När den insikten kom till katten så gav han upp.
 
Förresten i tisdags så skrev jag att jag skulle ge mig på mitt berg av stryktvätt - inte jag inte. De ringde från jobbet och frågade om jag kunde jobba ett par timmar istället. Så nu är detta berg av stryktvätt ännu lite högre och jag känner bara hopplöshet för att starta denna arbetsuppgift som troligtvis kommer ta några timmar att plöja igenom.
 
Nu är det dags att åka till jobbet och jobba till halv fem och hoppas att vädret blir fint i eftermiddag då jag tänkt att umgås lite med gräsklipparen. Håller tummarna, men det ser inte så muntert ut på himmelen just nu men det kan ju ändra sig.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0