Uthammar!

Klubb Hjulius drog iväg till Uthammar, ja herregud var ligger det? Kl 18 mötte jag upp en medmotorcyklist som var vänlig nog att vänta på mig när de andra i klubben drog iväg bara minutrarna innan jag dök upp. Så vi tar våra hojar och drar iväg norrut för att ta oss till Uthammar. Efter en liten muntlig vägbeskrivning av en taxichaufför vi träffade på när vi tankade så hade vi nästan klart för oss vart vi skulle, men ack så fel vi hade. Vi hamnade först ute vi Äspölaboratoriet (goa vägar att köra på förresten) sen hamnade vi vid Figeholms golfklubb och efter lite vägbeskrivning av min polare på telefon så lyckdes vi faktiskt hamna i stugbyn vid Uthammar, sen körde vi lite på måfå på vägarna där och får se ett gäng motorcyklar utanför ett hus, hurra, vi kom fram till slut ca 1½ timme efter dom andra. Vi fick både korv, kaffe och tårta så mätt och belåten så är vi 12 motorcyklister som åker hem i en klunga, det är ganska mäktigt att vara en av alla, kändes väldigt nice :) Väl hemma i Oskarshamn så drog jag förbi maxi och köpte både kaffe och cigg, sen förbi sonen och tog en kaffe och pratade lite för att landa hemma igen kl 23:00. Det har varit en underbar dag.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0