Jag har fiskar?!

Jag har faktiskt ett par fiskar kvar i akvariumet. Jag var tveksam ett bra tag men igår när jag påbörjade akvarierengöringen så upptäckte jag bland alla alger och överväxta vattenväxter att jag faktiskt hade några fiskar kvar. Tyvärr så fanns inte min kuliål som jag haft mer eller mindre sen jag startade mitt senaste akvarium, så han har nog vandrat vidare. Fast man ska inte börja med rengöring av avkvarium kl 3 på eftermiddagen, jag hann inte bli färdig igår kväll (slutade stöka kl 23:30), så fiskarna fick simma lugnt i sina spann under natten. Just nu ligger de i "påsar" i det rengjorda akvariet för att få rätt temperatur i sina påsar. Om en kort stund ska jag släppa ut dem i friheten igen, det är som sagt lite skillnad på utrymme, i påsen ca 5 dl vatten, i akvariet ca 250 L vatten. 
 
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0