Dumpad

Idag är en härlig dag, solen lyser, motivationen står på topp och det luktar nybryggt kaffe i hela huset, aahh, du underbara dryck (kaffet alltså). Idag är målet att få en "bondbränna", jag ska i princip vara ute i trädgården och pyssla hela dagen, och senare i kväll blir det en tur med motorcykeln så klart.
 
Helgen som var nu blev ju lite intressant. Sonen och hans flickvän ställde till med fest här hemma i fredags. De hade bjudit in ganska många av sina vänner och eftersom jag nu faktiskt bor här så fick ju jag självklart vara hemma. Festen blev lyckad och endast en stol fick sätta livet till (den bröt benet). Sonen och en kompis hade varit hemma tidigare i veckan och hjälpt mig med ljudsystemet. Så när festen väl kom till skott så var ljudet klart godkänt, valet av låtar däremot kan ju diskuteras, jag är ju som sagt några år äldre än resten av festfolket så smaken delade sig ganska mycket. 
Lördagen gick i lathetens tecken, det blev i princip bara lata sig och laga lite mat och mycket mer än så orkade vi inte. Festen höll på till kl 3 på natten och då är man kanske inte så utvildad dagen efter. Söndagen gick inte så bra att komma igång med någonting, tankarna tog överhand och jag satt mest och funderade över mitt liv och vilken väg jag ska ta, hmmm, att det ska ta så många timmar att bara tänka på det är ju inte så bra men vad gör man när kroppen ändå säger ifrån så fort det blev någon fysisk aktivitet gjord (diska).
 
Igår gick det lite bättre, sonen och jag tog den gamla peugeoten till skroten. Det var lite nervöst med tanke på att nästan ingenting (förutom hjulen) var fastskurvat ordentligt. Men kör man ca 25 km/tim så fungerar även det att bogsera en bil till skroten. Härligt ändå att få bort det bekymmret. Så nu har jag endast 3 bilar kvar hemma, forden, volvon och reservdelsbilen. Volvon är som sagt utlagd att säljas men den stör inte mig eftersom jag ändå kör den med jämna mellanrum. Mycket för att hålla igång den ifall någon köpare vill ha den. 
 
Nu blir det mer kaffe, en cigg och sen hägrar en utedag för hela slanten.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0