Trevlig kväll igår

Igår efter jobbet åkte jag hem, släppte ut all lagrad värme från "torken", fan, det är inte kul att öppna dörren när det är 38 grader varmt inomhus. Jag åt lite och tog med mig en vinare till syster i skorpetorp. Under kvällen satt vi och drack vin, pratade om alla förbannade bekymmer man lyckas hamna i. Med lite mer vin i kroppen började ju all tragedi (enligt mitt sätt att se det) verka ganska roligt. Varför hetsa upp sig över saker man inte kan göra något åt. Släpp skiten och gå vidare. Det var mycket prat om barndomen och hur man resonerade när man var ynka 16 år. Herregud, då tyckte man att dom problemen var näst intill omöjliga att komma över men när man funderar över det ca 30 år senare så är det ganska skrattretande. Det kanske blir så även av dagens bekymmer efter ca 20 år kommer att verka ganska löjliga. Något att se fram emot.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0