Sandbergs konditori

I tisdags åkte jag ner till Nybro för att hälsa på dotter där hon jobbar vilket är Sandbergs konditori. Det är ett mycket trevligt ställe och tydligen ett uppskattat konditori. Det som var mysigt med detta konditori var att det gick lite i 50-tals stuk. När jag satt där och fikade så kändes det nästan som att vara barn på nytt, lite av möblerna påminde om hur det såg ut hemma hos mig när jag var barn. Och personalen har arbetskläder som är passande till hela inredningen och tidstypiska, enligt mig. När dotter väl slutat så åker vi hem till henne och tar lite mer kaffe och pratar om ditt och datt. Svärsonen var på ett sprudlande humör, vilket jag inte haft möjlighet att se innan men det kan bero på att han hade semester och fått vila upp sig en stund. Svärsonen och dotter hade köpt högtalare som svärsonen hämtade medans dotter och jag började möblera om i vardagsrummet. När vi var färdiga blev det film, fika och dotter gick lös på mina naglar, hon är otroligt intresserad av att måla naglar och "pynta" dem med allt möjligt. Så sent på kvällen med mycket fint målade naglar så åker jag hem.
 
I onsdags kom det en kille från Polygon och installerade en "tork" som skulle stå och gå i ca 3 veckor. Jag hade som sagt ett stort akvarium som började läcka vatten och det har ju självklart gått ner i golv och in i väggar så därför ska denna tork brumma här hemma ett bra tag. Nackdelen är att torken blåser ganska varm luft och huset är otroligt varmt oavsett vilken temperatur det är ute, lite synd att det inte hände på vintern för då hade jag haft lite gratis-värme i ett par veckor kan man tycka med facit i hand. Man får tydligen göra avdrag för varje dag torken står på. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0