Lön i morgon

Äntligen påfyllning av lönekontot i morgon. Har levt på näst intill ingenting under 2 veckors tid och det svider ganska mycket både i magen och i sinnet. Det är inte kul när man får gå och plocka kronorna man lagt undan i en burk för att bara kunna överleva dagen. Maten ska vi inte prata om, jag har haft turen att åtminstone kunna äta lagad mat var tredje dag ungefär och mellan varven har jag ätit på jobbet, men där finns inte varm mat som alternativ för den lilla summa man betalar för "fika". Det blir frukostbullar, yoghurt och lite pålägg. Som tur är så har jag innan köpt in lite tonfisk på burk och haft lite kött i frysen så det har löst sig ändå. Den här lönen blir däremot lite större än jag förväntade mig så det gör att jag kunnat härda ut. 
 
Etzio har tid hos veterinären i morgon, det lilla livet lider av skabb i öronen så han har kliat och mått allmänt taskigt på grund av det. Men i morgon så hoppas jag att det värsta kommer att lägga ner sig.
 
Och idag kommer Polygon och tar bort "torken" som har stått hemma hos mig nu i 3 veckors tid och spytt varmluft. Förhoppningsvis så har det torkat färdigt men det får väl killen kolla som kommer nu straxt. Sen är det nästa hantverkare som skall ringas så att jag slipper "hålet" som finns i golvet. Har funderingar redan nu att öppna upp till köket och ta bort hela väggen som är mellan köket och "död"-utrymmet, som jag kallar det. Jag har funderat på det en längre tid och nu när jag ändå ska lägga nytt golv och fixa till så kan det vara en bra idé. Har väl lite med kostnaden att göra om jag reder ut det.
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0