High Chaparral en summering

Vi åkte med bil ska tilläggas, det var meningen att vi skulle åka mc men min motorcykel bestämde sig för att inte samarbeta. Kl 12 ungefär så styr vi kosan mot High Chaparral. På eftermiddagen hade vi nått vår slutdestination. Så glada i sinnet så kör vi in på campingen och hittar en bra öppen plats för vårt extremt lilla tält. Det tog som sagt inte många minuter att få upp detta tält men dessto längre tid att blåsa upp dubbelmadrassen som kompisen hade. Sen tog vi lite öl och satt och pratade en stund för att senare kila iväg till affären och köpa något att äta, vi var hungriga så en engångsgrill och korv med lite gott att dricka till var välbehövligt efter tältuppsättning och madrassuppblåsning.
 
Än lite senare så gick vi en runda till hästtävlingarna (westernridning, sovra ut kossor, dressyr, fånga kossor i lasso m m) som skulle hålla på hela helgen och gick och tittade på marknadsplatsen som sålde allt som kunde ha med western, hästar och kor att göra ( till och med 4-hjulingar och robotgräsklippare). Mycket senare på kvällen gick vi till områdets saloon för att ta oss en öl och kolla in läget. High Chaparral har varit känd för att ha europas (tror jag) längsta bar. Jag hade inte med mig en tumstock men baren mätte ca 15-16 meter enligt en bartender. Bartendern berättade dock att eruopas längsta bar fanns nu i Tyskland, undrar hur lång den är? Jag får googla det senare.
 
Under natten som följer så får jag bokstavligt slåss för att få åtminstone några cm att sova på men jag gav upp, kl 3 på morgonen så tar jag mitt pick och pack och lägger mig i baksätet på bilen. Och bilen blev det faktiskt för oss båda under resten av vistelsen. Det var svinkallt att ligga i tält när temperaturen kilade ner till 9-10 grader. Eftersom jag äger en kombi så var utrymmet klart större än tältet, så vi fick plats gott och väl både kompisen och jag.
 
Resten av helgen så var vi inne på området från morgon till kväll, det fanns så mycket som vi ville se och göra. Vi träffade en hel del nya människor och fick uppleva en massa spännande saker. Så summa sumarum, resan till High Chaparral kommer jag definitivt att vilja göra igen. Det enda vi inte gjorde var att åka båten och tåget, men det tar jag nästa gång jag är där. Här kommer några bilder.
 
Bye
 
 
 
Tältet, det var inte stort ;)
 
 
Som sagt försökte ta bild på baren men min kamera är inte så bra som jag trodde. Jag står vid slutet på baren och personen med vit cowboyhatt (suddigt men titta noga) står någon meter eller två från barens början.
 
 
 
Suddigt, men det ska vara en av Dalton-bröderna och Lucky Luke som dansar line-dance.
 
 
Båten, som vi inte åkte med men väl en bild på den :)
 
 
 
En av indianerna som dansade, ganska häftigt live :)
 
 
Sist men inte minst, tåget 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0