Sven och Nybro

Ja, jag var så tokig så jag åkte faktiskt till Nybro igår kväll efter jobbet - galen? - givetvis. Sven (stormen) var inte av det kraftigare slaget måste jag säga, visst ryckte det och slet i bilen men mer än så blev det inte. Så ner till Nybro var ingen konst. Väl framme i Nybro blev det kaffe och en macka innan sonen och jag drog iväg för lite videofilmning av sonens MMA-träning. Ska väl tilläggas för de som inte vet, att MMA är en fruktansvärt tuff och brutal sport, har väl lite svårt att se det som sport i den bemärkelsen för poängen är att näst intill bokstavligt spöa skiten ur sin motståndare och samtidigt som man själv har en stor/hög smärttröskel. Fast det är ju likadant med boxning men den ska man egentligen inte jämföra med MMA för det är så skilda sporter. Boxningen går ut på att knocka sin motståndare genom att slå in en hyfsat bra hjärnskakning (min version) och MMA går (tror jag) ut på att riktigt skada sin motståndare så sjukhusbesök på flera dagar kan nog räknas som en ganska hyfsad utgång???? Nåväl, min son tycker det är en rolig sport att hålla på med och mer slutkörd efter en träning än han är har jag inte sett på väldigt länge. Filmningen gick bra och nu har vi bestämt att efter ca 1 år ska vi filma igen och se utvecklingen, kan bli riktigt roligt att se.
Senare på kvällen tog jag adjö till familjen och drog hemåt. Vid kl 23 ungefär var jag hemma igen och det var inga större problem att köra bilen i den så kallade stormen. Fick höra idag att kl 02 inatt var det väl som värst men då sov jag så djupt.
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0