Det sista innan jul

Det är inte mycket kvar att göra här hemma innan själva julpyntningen kan komma igång. Som jag skrivit nu flera dagar är det som sagt tvättstugan kvar men det tar emot av någon konstig anledning. Jag börjar lite senare så jag har ju morgonen på mig. Ska pimpla lite kaffe sen ska jag ta tag i det, och när jag ändå är där kan jag stryka lite. Jag tillhör den skaran med människor som samlar på sig stryktvätt och tar tag i det när jag mer eller mindre inte har något struket klädesplagg kvar att ta på mig. 
 
Etzio har börjat med något som inte uppskattas av mig på något sätt, han har börjat göra ifrån sig inomhus, jag hatar det. 2 gånger har detta hänt och jag misstänker att denna unga herre tycker att det är obehagligt att göra det utomhus med snö, regn och blåst. Så nu får han inte vara själv hemma utan han åker utanför dörren varje gång jag åker iväg och även på nätterna. Maten har dragits ner för hullet har blivit otroligt tjockt just nu. Etzio har tills nu haft fri tillgång till mat och han har ätit - mycket - hela tiden. Så för att undvika okynnesätande och att få en katt som mer liknar en badboll, är jag nu tvungen att kontrollera hans matintag. Självklart ska en katt ha hull nu när kylan kommer men vi pratar om släpa "magen i golvet"- hull och det är aldrig bra.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0