Dysplastiskt nevus?

Ja, ett stort frågetecken blev jag när jag fick svaret från min läkare, efter jag tagit bort en "leverfläck". Varför har läkare så svårt att skriva vad det är istället? Näe, då ska jag själv ut på nätet och googla eländet. Och enligt googlesidan jag läste så är det viss "aktivitet" i leverfläcken de tog bort. Det i sin tur innebär att nu ska jag bli kallad till kirurgen och ta bort ytterligare hud i området, bara för att ta bort risken att utveckla malignt melanom d v s cancer. Sidan jag läste var dock ganska positiva men människor som har dysplastiskt nevus = medfött födelsemärke, kan tydligen utveckla cancer om det är så att det finns i släkten i första och andra led?. Så tolkade jag det jag läste men reseverar mig för enventuell misstolkning från min sida. Ska tilläggas att jag inte är särskilt orolig, mig veterligen så finns det ingen cancer i min släkt. Det dumma i hela kråksången är att jag har en till som läkaren och jag diskuterade att ta bort men inte gjorde.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0