En onsdag, en "ledig" onsdag ska tilläggas

Sköööööönt, att få vara ledig. Det är inte så mycket ledighet jag haft, de helger jag varit ledig har inneburit förberedelser att åka på fest eller som tidigare inlägg åka "iväg" på fest. Att bara vara ledig känns som att det var hur länge som helst sen sist. Jag tycker om att vara ledig och få pyssla lite här hemma med diverse småprojekt. Jag njuter i fulla drag när jag inte har något inbokat. Så idag gick jag upp vid 8-tiden och började att städa lite och plocka iordning, byta från vintertäcke till sommartäcke och senare i eftermiddag ska jag sätta igång "bålgetingen" en stund och se så allt fungerar. Bålgetingen ska besiktigas nu i maj och jag vill nog gärna köra den en eller två gånger innan.
 
Etzio har för första gången varit utanför dörren idag. en mer skraj katt får jag nog leta efter men det var väldigt intressant. Visst blåsten virvlar runt både löv och rör presenningar och dylikt och Etzio var livrädd hela tiden. Det blev inte så långvarit därute på trappan för längre än dit gick han inte. Nu ligger han mer eller mindre död vid sidan av mig. Även att det var en kort stund, ca 5 minuter, som han var ute så tog det musten ur honom. Men vi får se senare i eftermiddag om han vaknar till liv och är pigg på att undersöka trappen lite till :)
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0