18 mil till festen

Ja, nu har jag prövat på att åka 18 mil för att gå på fest. Det var jättekul resan dit, väl framme och ett par timmar på festen men sen av någon oförklarlig anledning så tog min kropp helt slut. Ja men hallå, jag var så taggad men det hjälpte föga när kroppen bara bestämmer sig för att stänga av sig för kvällen. Detta scenario tog ca 7 minuter, från att vara på världens festhumör, dansa till live-band och prata med underbara människor till att bli så fruktansvärt trött att jag skulle kunnat somna stående. Total shutdown. Så personen vi fick sova hos gav mig nyckel och fixade fram en taxi sen bar det hem till lägenheten och mer eller mindre stupar jag av trötthet i soffan, då är klockan inte mer än 12 på natten. De andra festfolket rammlade in i lägenheten vid halv tre ungefär och sen la sig lugnet i Värnamo. Kl 08 vaknar jag och känner mig pigg och utvilad medans kompisen ligger i fosterställning och sover som en liten baby. Jag sätter på kaffe och tittar på tv fram till 10-tiden då resten av lägenheten vaknar sakta men säkert till liv. Kl ett börjar vi återfärden hem och vid tre-tiden var vi hemma igen. Jag säger till kompisen att åka 18 mil för att gå på fest var ju en intressant upplevelse men jag kommer inte göra det igen. Äh, nu ska du inte vara så kinkig, klart man ska åka på fest, svarar hon. Ska tilläggas att kompisen är bara ett par år yngre än mig men har en energi som en 20-åring.
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0