Undvika nödvändiga göromål

Än en gång finner jag mig att dra up på tiden så att jag inte kan, även om jag skulle vilja och har ambition att vilja, göra det som behövs för att inte huset mer eller mindre ska se ut som ett slagfält. Under morgonen nu har jag pimplat "java" och försökt bygga upp en känsla som åtminstone kan liknas - ambition. Men icke. Jag tänker på det, ser mig omkring, mår dåligt av att det ser ut som det gör, känner känslan hur det skulle vara om det var städat och undanplockat, hur bra jag skulle må och hur bra det faktiskt skulle vara om jag fick iordning på skiten för nästa dag då jag trogligtvis vaknar tidigare och är det då fint väder så kan jag ju ut och åka mc. Men inte ens alla dessa "bra" skäl att komma igång så hjälper det inte.

På tal om mc föresten, jag har inte åkt mc nu på ett tag mycket för att han är så svårstartad, eftersom jag är en stor gröngöling angående den tekniska biten på mc, har jag låtit den stå och "vila" sig i garaget. Självklart har jag ju underhållsladdaren inkopplad utifall att jag få pippi på att ut och köra. Hur eller hur så har jag under denna tid mc:n vilat, haft diverse kontakt med folk som kan det här med mc. Så igår fick jag svaret som får mig att börja agera i riktningen att få köra min mc utan problem. Jag tog kontakt med en mycket kär gammal vän, och frågade honom om vad som skulle kunna tänkas göra så att min mc får ner sin feber och "hjärtat" kommer igång. Slutsatsen han gav var att ett batteribyte är på sin plats. Denna vän påpekade att han inte kan det här med mc och jag höll på att sätta i halsen. Alltså vi pratar om en man som mer eller mindre har fötts med en mc. Så mycket riktigt ringde jag till Honda i Kalmar och beställde ett mc batteri vilket jag ska hämta nu på tisdag då jag är ledig från jobbet. Sen hoppas jag att jag kan bli en riktig mc nörd, vilket innebär att jag hellre tar mc:n än bilen i alla lägen. Då ska jag nästa gång jag är ledig från jobbet åka till en annan mycket kär gammal vän i Emmaboda. Jag lovade denna vän att visa upp min hoj redan förra året, så då kan det ju vara dags att göra det innan säsongen tar slut.

Håll till godo, en inte så fullt snygg bild på sjuklingen :)

Bye






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0