Tidigt morgon filosoferande

Än en gång sitter jag här tidig och filosoferar över vad dagen ska erbjuda. Det var inte frivilligt jag vaknade idag utan jag ställde klockan (mobilen) på ringning 06:30, och varför gör jag det när jag inte börjar jobba förrän kl 14? Jo, för min bil skulle fixas till idag, hjulnavet skall bytas och en kompis skulle hjälpa mig med det, för en liten slant. Det är billigare än att låta en verkstad göra jobbet. Å andra sidan så har min kompis det som jobb, valet var ganska lätt i det här fallet. Så jag har precis lämnat ifrån mig bilen, så nu sitter jag här med dagens första kopp kaffe och funderar allvarligt på om jag ska lägga mig och sova en stund till eller ta tillfället i akt och försöka flytta lite sten. Hmmm, det krävs nog lite mer fundering på det tror jag.
 
Gårdagen flöt på lugnt och stillsamt som det nu kan på jobbet. Inga större katastrofer och inte alltför långa köer. Är nöjd med min insats. Det är alltid lika skönt att känna att jag är nöjd med det jag har presterat på jobbet, det resulterar i att jag växer lite som människa. Visst jag funderar över hur jag gör vissa saker många gånger och ofta kommer jag fram till andra vägar att pröva som kanske kan göra det ännu bättre. Där har vi ju ett fenomen i sig att filosofera över, varför människan känner sådan tillfredsställelse inombords när man gör saker och ting bra. Det är ju inte alltid "bra" stämmer överens med exempelvis arbetets inställning i den frågan som ens egen inställning vad som är bra. Enligt egen erfarenhet så slänger jag mer eller mindre min inställning av "bra" ut genom fönstret för att kämpa vidare för att nå det "bra" som företaget har, konstigt fenomen. Och jag är inte nöjd förrän företagets "bra" är uppnått.
 
Nä, nu får det vara nog med filosoferandet, mer "java" behövs.
 
Bye
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag känner igen fenomenet mamma ! Alla andras "bra" är det som betyder något. Sorgligt egentligen ;)

2012-06-27 @ 02:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0