Strykning och tvätta

Ja, jag har strykt och tvättat idag. Jag brukar samla ihop tvätt flera dagar för att sen mer eller mindre tvätta upp allt som finns. Strykningen är en annan femma, jag tycker inte om att stryka men jag tycker det är jätteskönt att sätta på sig kläder som är strukna, ekvationen går inte ihop, så det blir att sätta på sig både ostrukna och strukna kläder med jämna mellanrum, detsamma gäller mina lakan. Jag har ofta tänkt på att köpa en mangel men eftersom det är endast två personer i det här hushållet så känns det som om det vore slöseri med pengar. Det är ju ingen vits med att köpa en mangel för x-antal tusen för att sen kunna utnyttja den för ca 2 bäddset, 4 handdukar och 2 badlakan var 14:de dag ungefär. Lakan som jag tvättat brukar jag lägga på hög i någon stol eller i soffan för att efter några dagar reta upp mig på det så till den milda grad att jag faktiskt tar tag i det. Oftast brukar det vara när nästa laddning med lakan är tvättat men hänger på tork, så när jag fått undan tvätten som låg på stolen är det dags för nästa tvätt att ta sin plats där i några dagar. Åhhh,  jag blir knäpp på hur konstigt jag resonerar när det gäller den här delen av hushållssyssla. Så här kan det se ut i min stol innan och med facit i hand även efter fast med andra färger både på lakan och handdukar. Suck.
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0