Bloggnörd

Ja, tyvärr gott folk så får jag inse att jag nu hamnat i en period då min blogg upptar en stor del av min tid, jag har blivit en "bloggnörd". Till mitt försvar får jag ändå säga att jag än så länge inte har blivit "facebooknörd" i alla fall, för där har jag sett vad det gör med människor. De tappar all social kontakt (alltså dvs själv mötet med andra människor) de lever sina liv via datorn, inte för att jag påstår att det här är så mycket annorlunda, men facebooknördar har svårt att ens släppa datorn längre stunder - för risken är att de missar något (enligt före detta vänners uttalanden). Eftersom jag själv aldrig varit på facebook så vet jag ingenting om denna värld förrutom ovanstående kommentarer. Det är mycket därför jag faktiskt är en fegis, jag vet att jag är "periodare" när det kommer till min blogg men frågan är om jag skulle kunna sluta om jag började med facebook. Jag kanske blir så tokig i det så jag inte ens går utanför dörren. Vågar inte chansa iallafall.

Har precis kommit hem från jobbet och sitter nu och varvar ner innan jag ska hoppa i säng. I morgon bär det av till Kalmar - Honda, för att vara exakt, batteriköpet jag nämnde vid ett tidigare blogginlägg. Förhoppningsvis så fixar jag det relativt snabbt på förmiddagen och hinner hem för att klippa gräsmattan på eftermiddagen. Vi får se, eller skärmtaket ;) Inget av dessa saker påbörjade jag med efter tvättupphängningen.

Nu blir det "java" och "hej min underbara säng".


(håll tillgodo, hortensian fick jag av dotter på morsdag, fin eller hur?)






Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0