Sms och "Robin Hood"

Idag blev det inte många knop. Jobbade 10-14. Handlade lite och åkte hem. Tog huvudvärkstablett och gick och la mig en stund. Det är svårt att vara glad och spralligt när huvudvärken sätter in med full kraft. Som tur är så händer det inte allt för ofta (det har blivit bättre sen flertal blogginlägg sedan, där jag skrev att jag i princip har huvudvärk varje dag). Vaknar upp ca 1 timme senare, går ner och lagar lite middag till sonen och mig. När maten är färdig tänkte jag strötitta lite på film, men det gick i stöpet så fort jag tänkt tanken - ingen signal - var det enda man såg på tv-skärmen. Det är så typiskt. Så sonen och jag försöker att prata lite men det är väldigt svårt att göra det när hans mobil konstant ger signal om inkommande sms. Till slut brast även tålamodet hos sonen, han tittar på mobilen när ett av sms kommer och säger: "- men för helvete sluta nu". Jag småler lite och säger till honom att vill han inte höra den så kan han stänga av den. Svaret lät inte vänta på sig - ja, men det här är enda sättet för diverse jobb att få tag i mig. Efter maten gick sonen ut till sig och jag diskade undan. Efter lite sökande bland diverse gömmor så hittar jag en scartkabel och tänkte att det kan ju faktiskt fungera. Visst hundan gjorde det, så nu i kväll har jag tittat på "Robin Hood" spelad av Russel Crowe, himla bra film. Nu blir det sängen, jobbar tidigt imorgon.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0