Morgonstund har...

"Morgonstund har guld i mun" är ett talesätt jag aldrig begripit mig på. Varför säger man så? Mig veterligen har jag ingen guld i vare sig mun eller någon annanstans, varken på morgonen eller någon annan tidpunkt på dagen. Jag klev dock upp kl 7 idag och kantklippte lite, med sax, ska tilläggas. Min motordrivna kantklippare är fortfarande sönder och då får man ta det man har, d v s en helt vanlig sax. Hade ganska ont i tummen efter men än så länge har jag inte utveckat någon blåsa. Kl 13 började jag på jobbet så det hanns inte med mer än det (ja, det tar en jäkla tid att klippa en gräskant med en helt vanlig sax). Men nöjd över den lilla insatsen är jag dock. Väl på jobbet rullade det på som vanligt så nu sitter jag här sent på kvällen straxt innan jag ska gå och lägga mig. Men jag lovade ju bilder på mina nya blinkers bak till min mc, varsågoda. Jag tycker dom är superfräcka. Stämmer helt överenst med typ av mc och mc-förare. Nu ser ni även att regplåten är full av hål, hälften av dom behöver inte vara där, fattar inte vad föregående ägare höll på med. Han måste ha fått totalt storhetsvansinne när han fick en borr i handen. Suck.
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0