Mc till Kalmar

Idag har jag varit i Kalmar, vaknade runt 7-tiden och gick och småsoftade lite med kaffe och morgonens lugn. Tog en dusch, drog ut mc:n. Sen bar det iväg. Härligt väder, solen strålade, näst intill ingen blåst helt jävla underbart. Väl nere i Kalmar besöker jag hondas servicecenter och ber dom titta på kedjespelet. Den var snarare för spänd än slack. På min mc ska det tydligen vara ca 3 cm spel. Konstigt att det är sådan skillnad mellan motorcyklar. Nåväl, killen tittade lite på den och kände, sen fixade han till det åt mig, alltså släppte den någon mm. Sen fixade han till min tomgång och för det kalaset skulle han ha 20 spänn. Jag tittade lite på mc handskar när jag ändå var i butiken och hittade mig ett par bra tunna men ändå vindtäta och tål väta så jag är nöjd med det köpet. Nya blinkers fram och bak lyckades jag också hitta så nu är det i princip bara mc-stövlar jag är i akut behov av. Efter Kalmar åkte jag hem till "pappa" en sväng, han fixade lite lunch och vi tog lite fika innan jag åkte iväg till dottern som hade jobbat natten. Men hon klev så snällt upp när jag kom och bjöd på kaffe, sen tittade vi på film och jag fick en "ny" garderob av henne, allt från BH till klänning, det är alltid lika kul. Det blir lite nytt i min garderob när dottern skall rensa ur sin garderob. Tur att vi är i samma storlek. Vill ni läsa helt uppåtväggarna av filosofiska tankar så gå in på dotters blogg. Hon är helt suverän att uttrycka sig på ett roligt sätt, för man känner igen sig så fruktansvärt mycket mångar gånger, iallafall jag.
 
Bye

Kommentarer
Postat av: Martina

Hahaha, helt uppåt väggarna filosofiska tankar. Haha..Det stämmer nog kanske :P Det är ju kul att du uppskattar min garderob, på sätt och vis borde ju du då vara en supporter av att jag köper nya kläder. Du hamnade nu på + på min lista av negativa och positiva grejer med att köpa kläder jämt :D

2012-07-04 @ 07:55:40
URL: http://martiiny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0