Dunk, dunk, dunk........

Ja, som rubriken säger så är det just nu, sonen har nu tagit över min förstärkare, kopplat på mina gamla högtalare + den djävla "baslådan" upp på det, så nu är det bokstavligt dunka, dunka..... hela tiden han är vaken, SUCK. Vaför bor jag i hus, det hade varit bättre att bo i en lägenhet, för då skulle han inte kunna ha på denna djävulslåda längre än till 22 på kvällen på grund av grannar och regler som säger att det ska vara TYST efter 22. Har idag städat mitt garage efter diverse bilreparationer, nedmontering/ombyggnad av "invalid"-moppe? ja, så kallar tonåringarna den för. Kompisen har en moppe som har s k "tak" och den har han tydligen satt in en "bättre/vassare" motor i, jag dessa experiment. Nåväl, nu är det städat och alla verktyg är undanplockade, oljan uppsugen med kattsand och kattsanden bortsopad. Har gjort en avställningsplats för sonens alla mopeddelar som ligger lite varstans i garaget, så nu är det i princip hyllan där alla grejor finns om han någonsin kommer till skott och får färdigt på mopeden. Har köpt mitt skärmtak och börjat olja in den för grundmålning i morgon hoppas jag. Sen har jag tänkt ta itu med bilen, den behöver verkligen städas ur, tvättas och putsas upp inför den bistra vintern som är i antåg.

Är inne i en period då mycket hjärnspöken gör sig påmind. Större delen av dagen funderar jag så det ryker ur öronen, försöker få grepp på mitt liv. Låter vimsig? Det är vimsig även för mig. Det gör inte saken lättare då hjärnan lever ett helt annat liv än vad jag gör. Det blir ofta i kollisionskurs med vad som ska göras på jobbet och här hemma, hoppas att det snart är övergående, så jag kan få fokus på väsentligheter.

/A

Kommentarer
Postat av: Martina

Men mamma!! Inför regel!! TYST EFTER 22 ÄVEN I HUS!!! Man behöver inte dunka vid den tiden. JAg känner igen det där med hjärnspöken, vi är två!!

2010-09-27 @ 22:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0