Detta är inte rätt!!

Kommer till jobbet lite urlakad, som det så vackert heter. Då visar det sig att en maskin som underlättar all inplastning av pall har gått sönder och den kommer inte bli lagad förrän imorgon, typiskt. Så det blir att mer eller mindre fara som ett torrt skinn fram och tillbaka med trucken så att cementgolvet glödde. Självklart räckte det inte med 2 personer utan en tredje var tvungen att komma och köra pall han med. Efter mycket möda och jävligt stort besvär lyckades vi åtminstone komma i fas, innan vi gick hem för dagen. Jag pallar inte med en sån här dag till, det är inte rätt att man ska behöva jobba non-stop, och jag menar non-stop större delen av dagen, bara för att företaget har bestämt att de inte ska lära upp någon inför höstens rusning. SUCK, varför har företag så svårt idag att se till sin egen personals välbefinnande, jag har svårt att tro att de inte ser hur mycket det är på en dag i vanliga fall och ännu värre blir det när vissa maskiner går sönder utöver det också.

Ska egentligen gå ut och klippa gräset men regnmolnen ligger och lurpassar i horisonten. Så jag ger mig på att gå in till grannen för att såga till min sista panel och fasa den för att sen kunna "passa" in den med hjälp av lite slippapper och tålamod.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0