Syhörna och isras.

Nu har jag äntligen fått ihop min "syhörna". Det känns skönt att nu kunna sätta sig när som helst för att sy istället för att kånka ner symaskinen och alla tillbehör man behöver till köket. Sybordet är 2 meter långt så det ger mycket utrymme till att klippa tyger, och det är ypperligt bra.

Det har hänt ganska mycket här hemma men jag vill inte berätta allt, men jag kan i alla fall säga så här - denna djävla snö gör mig ruinerad. Mitt tak har haft ganska stora mängder med snö och förra helgen brakade det ner med en djävla fart och tyngd att den förstörde en del av min altan. Och inte nog med det förstörde den en del av mitt staket till min örtagård, grrrr. Men problemet ligger fortfarande kvar över min ytterdörr. Det ligger ungefär 10-15 cm is och över detta snö. Så varje morgon vid töväder ringer jag min syster utifall att detta djävla elände skulle rasa ner just när jag går utanför dörren till jobbet. Det är en skräckupplevelse varje gång. Mitt hjärta går på högvarv och det känns nästan som att hoppa bungyjump. (Tro det eller ej, men det har jag gjort).

Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0