Hmm, vart tar tiden vägen?

Vart i hela världen tar tiden vägen?? Alltså, när jag var ung och full av energi så upplevde jag att tiden gick faan så mycket saktare än vad den gör idag. Jag har pratat med en del om detta fenomen om att ju äldre jag blir desto fortare går tiden. Det kan inte bero på att jag har mer att göra idag än vad jag hade som tonåring, jag anser att jag hade mer att göra och vara på olika ställen oftare som tonåring än jag har idag. Men gott folk jag har kommit på svaret på denna fråga...... :) 

Jo, fenomenet att uppleva tiden går snabbare ju äldre man blir är att minnet försämras lite hela tiden ju äldre man blir, så det är faktiskt så enkelt att man får periodisk minnesförlust som gör att man tror att tiden går snabbare. Alltså kommer man inte ihåg en del av minuter eller timmar under dagarna och då upplever man ju att tiden går snabbare, smart tänkt va?  ;)

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Marie

Nu har du tänkt till ordentligt, tror jag. Du får faktiskt, försöka uppdatera lite mer, så jag vet vad som händer i Emmekalv.

2010-06-11 @ 23:14:12
URL: http://plingelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0