Foder, isolering och denna enorma hetta!

Ja, i den ordningen tror jag med hetta flera gånger emellan. Så kan man sammanfatta hur jag upplever det just nu. Fodret är nu fixat och klart. Den gammla isoleringen utanför dörren är bortplockad och reglarna, även de borplockade. Varför? Jo, det är så att de förra ägarna hade satt mellanrummet mellan innerväggen och reglarna istället för ytterväggen och reglarna. Så detta har jag rättat till och har nu fått upp reglarna och imorgon ska jag sätta dit isolering och lite väggpapp innan jag påbörjar spikandet av min "nya" panel. Sen ska det investeras i ett litet tak utanför ytterdörren så jag slipper alla "sjöar" på trappavsatsen som kryper in i trä och allt den kommer åt. Hettan är bara för mycket just nu, eftersom jag själv är ganska välisolerad så blir jag otroligt varm, så till den mildaste grad att jag är på väg att få värmeslag vid minsta ansträngning. Inte nog med det är jag tvungen att försöka "passa" in arbetspassen innan den värsta värmen slår till vid ca 11 enligt mig. Sen håller värmen i sig till efter 16 då som först kan man börja visa näsan ute. Jag är i behov av att göra lite "hemmajobb" innan hösten kommer. Var i Göteborg i lördags, Göteborgs botaniska trädgård, helt suveränt, förutom värmen som plågade mig lite grand så var det en upplevelse, tyvärr han jag inte med allt, även att jag var där i över 5 timmar. Europa och Asien-delen hann jag inte till. Bildbevisen finns i kameran, ska bara föra över dem till datorn först, sen blir det lite bilder på diverse blomster och grönt. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0