Tvätt och Genesis

Idag hade jag sovmorgon. Kl 09:30 börjar jag städa, bestämde redan när jag klev upp att jag inte skulle sätta på dumburken. Jag har en förmåga att fastna i den med jämna mellanrum och jag ansåg att idag ville jag inte och hade inte tiden att fastna framför den. Julpyntet har plockats ner och julgranen har raskats ut. Undanplockning, byte av sängkläder, dammning och rengöring av toaletter är nu färdigt. Ska börja dammsuga, torka golv och piska mattor sen är det rent och fint en liten stund till. Har även tvättat ett par tvättar, det som förvånar mig är att jag väntar mer eller mindre till sista minuten innan jag sätter igång och tvättar, då kan jag tvätta 7-8 maskiner tvätt på en helg, varför kan jag inte som normala människor tvätta en tvätt eller två i veckan?? Är det en inre protest mot tvättningen eller mot strykningen som kommer? Jag vet inte och jag skäller på mig själv varje gång jag hamnar i detta läge, men som tonåringen så lyssnar jag inte till mig själv utan går där i min drömvärld tills tvätten mer eller mindre kryper ut ur tvättstugan tiggandes om att få bli ren. Genesis har hållt mig sällskap under min städning, jag anser att Genesis är den bästa gruppen att lyssna till när man städar, det är gung i låtarna och de är även trallvänliga, så då går jag och imiterar en rocksångare samtidigt som jag utövar konsten att vara sanitetstekniker.

Later/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0