Snö, snö och mer djävla snö!

Ja, mycket har hänt sen förra gången, men jag orkar bara inte rabbla allt, bara en del. I onsdags började det att snöa. Och det var inte så lite det, på torsdagsmorgonen insåg jag att jag inte skulle ta mig till jobbet. Så jag tillbringade större delen av dagen att skotta snö. Eftersom det är ca 250 meter grusväg på baksidan så ringde jag snöröjningen och lämnade meddelande om att jag skulle bli tacksam om de kunde komma och ploga upp den vägen så att jag kunde åka till jobbet, men icke, jag lämnade säkert ca 6 meddelanden men inget hände. På fredag morgon ger jag mig ut innan 06:00 och börjar skotta denna väg, för jag bara måste till jobbet på ett eller annat sätt. Så när det var ca 50 meter kvar att skotta hade jag varken ork eller muskler kvar som fungerade och jag tog en vild chansning och gasade på ganska mycket för att plöja mig igenom så att jag kom fram till den plogade delen - och det gick. Kom fram till jobbet efter nio och hade värk större delen av dagen, sen till Maxi och jobbade till 20. När jag kom hem igen så hade de varit snälla och plogat min bakväg. I lördags jobbade jag till 22 och under dagen började jag att sy lite gardiner som jag avslutade idag. Sonen har inte varit hemma sen i torsdags och idag hämtade jag honom i stan på eftermiddagen. Vi har spelat lite x-box och nu ska jag krypa till kojs.

Bye, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0