Rymling och vin

Ska börja med att berätta att dotter kom till mig i helgen och sov över till måndagmorgon. Vi hade mycket trevligt, vi pratade, drack vin, fotograferade och skrattade. Dotter och jag kan prata med varandra om vad som helst hur länge som helst, så samtalsämnen var det ingen brist på. Jag är fullt övertygad om att vi skulle kunna prata om ordet "ingenting" hur länge som helst och ha djupa filosofiska funderingar över hur det kom till osv. På lördagen hade jag ett eftermiddagspass så dotter fick ha bilen utifall hon ville iväg någonstans eller eventuellt köra sonen någonstans. När jag slutade så hämtade hon upp mig och vi körde hem, drack vin, pratade och skrattade - väldigt länge - vid halv fem på morgonen så gick vi och la oss. På söndagen tog vi en promenad med två newfoundlandshundar, stora monster men underbart kärvänliga och keliga. Efter två och en halv timme var vi hemma igen, frusna och hungriga. Jag föreslår pizza till lunch och inga protester där inte. Sen slappade vi framför tv:n och drack kaffe och mikrosov lite. På kvällen skulle jag sy ihop en "festkorsett" och frågade dotter om hon sett till "Hasse". Hasse är dotters hamster som hon tog med sig till mig. Ve och fasa, Hasse fanns inte i sin bur!!! Jag och dotter far omkring som yra höns och letar i alla skrymslen och vrån, men ingen Hasse. Son och kompis kom hem och hjälpte till och till min stora förvåning så hittade dem den lilla rymlingen. Dotter blev överlycklig efter ha varit fullständigt förkrossad över hamsterns plötsliga abdikering. Hon skriker "VAR!!!", -"under soffan, svarar sonen lugnt." Kvällen var räddad och hamsterburen tejpade vi igen så att fler rymningsförsök inte skulle lyckas.

Hur kommer det sig att tonåringar lyckas att vara vakna näst intill hur länge som helst utan att bli trött?? För mig räcker det med två timmar för länge vakentid sen är jag mer eller mindre död dagen efter. Visst det är ju inget ovanligt att tonåringar kan vara vakna men hur lyckas de sova 15 timmar i ett sträck?? Jag menar ekvationen går ju inte ihop. På något vis får tonåringar för sig att har man varit vaken dygnet runt i 4 dagar så kan man ta 15 timmar den femte dagen och sova igen den tiden. Det funkar inte, man kan inte ta igen 24 timmars på en heldag kroppen fixar inte det i längden. Och varför ska det vara så svårt för tonåringen att inse att man mår som bäst, fungerar mentalt och kroppsligen som bäst om man får sova 6-8 timmar per natt.

Later/

Kommentarer
Postat av: Dotter

Vi hade verkligen en rolig och händelserik kväll. Och vad det gäller tonåringar så kan du nog fundera på det länge. Tror inte det kommer gå in om du så använder slägga!



// Tina/Dotter

2010-01-14 @ 23:55:23
URL: http://martiiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0