Vad håller jag på med?

Jag vet egentligen inte vad jag håller på med eller vart jag är på väg. Tankarna snurrar iväg okontrollerat där jag ena stunden är nöjd med var jag är för att sekunden senare vara ledsen att jag är där jag är. Mitt liv är ok, jag renoverar - vilket ger mig glädje, jag planerar - vilket ger mig glädje, jag utvecklas (yrkesmässigt) - vilket ger mig glädje, min ekonomi ser relativt ljus ut - vilket ger mig glädje. Men så händer en sån här futtig liten sak att det droppar från ett ställe i tvättstugan och helt plötsligt så blir allt nattsvart. Jag fattar inte hur min hjärna är funtad, jag ska vara glad att det inte är värre bekymmer än det. Visst att det tagit så ofantligt lång tid och tvättstugan är inte färdig på långa vägar än, gör ju att irritationen sprider sig inte bara för att det inte går att "få iordning" här hemma utan irritationen sprider sig även mentalt, jag blir lite apatisk med jämna mellanrum, jag finner mig totalt oförmögen att "komma igång" med något. Jag gjorde tappra försök att reda upp pappersåtervinningen jag samlat på mig under ett par månader d v s räkningar, aviseringar, el-avtal, försäkringar och mycket mer, men jag kom endast till att det ligger i ca 7 olika högar i en salig röra, suck. Hade det varit något klipp i mig idag hade jag tagit en promenad i skogen istället för att ge mig in i pappershögen, men så förnuftig var jag inte. Istället sätter jag på kanna på kanna med kaffe och springer mellan köket, kontoret och trappan utanför dörren och röker. Näe, bort med allt negativt nu och se framåt, förhoppningsvis så ska väl den här förbannade jäkla tvättstugan bli färdig innan sommaren. Och på tal om sommaren så kommer denna lilla "guling" få jobba lite. Håll till godo. 
 
Bye
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0