Sovmorgon

Ja, det blev en sovmorgon idag. Vaknade nu vid nio och har suttit och latat mig en timme ungefär. Ska hinna damsuga och plocka iordning nu innan jag ska iväg till jobbet och inser med fasa att jag kommer inte hinna det. Men å andra sidan vad gör det, jag kan ju damsuga och plocka iordnning i morgon också. Men hänga tvätt kanske jag hinner nu innan jag ska iväg till jobbet. Men först lite påfyllning av kaffe.

Kronprinsen och jag

Som tidigare inlägg antydde så tog ju sagan slut. Det visade sig att det var ett kort avbrott p g a diverse rädslor och annat som kom ivägen. Tänk vad mycket det gör om man vågar öppna sig och prata med varandra. Kronprinsen och jag har nu tagit tag i våra liv och tänker nu njuta av det så gott det går.

Efter London har det kanske inte hänt så mycket förutom ovanstående skrivna förklaring. Men som sagt det lamslog mig en hel del eftersom jag trivs och mår mycket bra ihop med kronprinsen. Dagarna rullar på som vanligt med jobb och lite lediga dagar mellan varven. Har också börjat ta tag i tvättstugan med rivning av tapeter för att förbereda lite inför ombyggnaden av tvättstugan, jag har redan sett ut olika skåp och lådor som skall införskaffas när det är dags för det. Tapeter till vardagsrum, kök och "mellanhallen" har utsetts och skall införskaffas nu i mars månad då lönen trillar in.

Idag har jag varit ute och räfsat löv. Det är en underbar dag för det, löven är fortfarande blöta och då får inte vinden tag i dom. Det är dock lite tungt att räfsa men det gör inget så länge löven ligger på plats när vinden kommer och sveper över. Det syns skillnad där jag räfsat och inte räfsat idag, kolla bilderna.

Snabb uppdatering...

Vecka 5 var jag i London med arbetskamrater. Klockan 04:00 gick bussen som skulle ta oss till flyget i Kalmar. Men lite resfeber så funkar det att gå upp den tiden med. Ska erkänna att sova var inget jag gjorde natten innan vi skulle åka iväg. Efter det bar det av med flyg upp till Stockholm för att stressa iväg till nästa flygplan som skulle flyga oss ända till London. Alla var på gott humör och ingen var för trött när vi landade i Heathrow, där väntade även en buss med privat guide och sen bar det av till Londons alla ställen både berömda och mindre berömda ställen. Sent på torsdagseftermiddagen kom vi till hotellet och checkade in. På fredagen startade dagen tidigt med mer guidad tur av London (ska man se hela London via buss och guide så tror jag man får åka runt några dagar). Vi hade flertal stopp på vägen där vi besökte olika butiker och fick även se upplägget de hade i London, kul. Självklart fick vi även se det berömda madame Tussauds - åååhh, det var så fint och spännande med alla stjärnor som fanns och det togs en del bilder där. I slutet fick vi även uppleva en film i 4D, det kan jag ju säga att det var en upplevelse som jag aldrig varit med om förrut. Man kände fysiskt allt som hände på filmen - hujeda vad chockad jag var.
En av dagarna var det shoppingdag och då var det shoppa loss mellan 9 på morgonen till 5 på eftermiddagen och inte nog med det så hade vi under den tiden inte hunnit en hel gata med affärer d v s Oxfordstreet - det finns så mycket butiker så ska man gå igenom alla butiker bara på den gatan så får man nog boka in sig ett par dagar bara för det. Lite "dirty dancing" på en teater fick vi också uppleva och det var som att hamna i 80-talet igen - ååhh, jag tror jag blev kär igen ;)
Söndag var det hemfärd och vi var åter hemma vid 18-tiden ungefär. Det var en undebar resa fylld med upplevelser och intryck så det räcker för en livstid. Nu vill jag själv förändra hela min arbetsplats med alla ideér som jag fick under denna resa - härligt.
Lite bilder är inte helt fel, håll till godo.

Bara för att...

Japp, skriver här och nu bara för att. Min dotter är en hejare att skriva blogg och jag känner mig lite som en maratonlöpare som ska börja springa för att sekunden efter se att den som sprang längst fram redan är i mål? Jag tror dotter fattar. Men den som väntar på något gott väntar inte för länge, har jag hört. Det kommer att uppdateras här igen, men mycket har hänt som har slagit mig ur balans och då har bloggen fått stryka på foten.

Sagan är slut!?

En mer förvånad människa än jag själv finns nog inte idag. Den saga som tog sin start i december förra året har tagit slut. Jag är självklart ledsen, är det som sagt hjärtesaker som händer så är den enorma ledsenheten ett faktum. Jag är dock frågande till orsaken, det var som sagt inte jag som avrundade detta utan "mopsen". Jag har fått svar varför men kan inte riktigt ta in det. Känner mig inget annat än lurad även om det inte är den korrekta beskrivningen.