Bilservice och lassarettbesök

Igår var jag i Kalmar för att lämna min bil på service. Under tiden de servade min bil fick jag låna en citroen cactus, det var ju en intressant bil, inte att den på något sätt var något större fel att köra den men den kändes väldig B. Det fanns två skärmar (felplacerade enligt mig) den ena visade då vanlig info som bensin, lyse, hastiget m.m. den andra var för radio, fläkt, ac m.m. Det var i princip det enda som var något att kunna skryta över, i övrigt var bilen väldigt sparsamt inrett, det kändes som de hade försökt att göra något pampigt med saker de hittat på skroten. Här poserar sonen framför bilen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi åkte till lassarettet i Kalmar, där skulle vi träffa dotter och käka lunch. Restaurangen på lassarettet hade mycket att välja på och det såg jättegott ut, Det blev potatisbullar för mig, de serverade även biff m. lök som sonen tog (kunde inte ta det själv eftersom jag är lite känslig mot lök), sonens sambo tog samma och min fina dotter tog vegetarisk lasangne. Undrar om patienter få lika god mat som resturangen serverar? :) Självklart fick vi se dotters arbetsplats, där hon sitter och skriver diktat från läkare. 
  
 
 
 
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0