Väcka de sovande.......det är inte lätt

Japp, det är precis vad jag gjort nu. Är hemkommen efter en tur till stan redan kl 05:00. Skulle vara lite snäll och ringer min son som en extra backup till hans väckarklocka, men det var ingen som svarade. Så jag hoppade in i bilen och kör till stan för att ringa på dörren. Så efter ca 10 tfn-ringningar (ungefär så många hann jag ringa på ca 1 mil) och 4 dörringningar samt knackningar på dörren så vaknar den berömda sonen. Det visade sig att han ofrivilligt hade fått vara vaken en ganska stor del av natten så självklart så var han trött det lilla livet. Men inga sura miner utan ett tacksamt leende fick jag samt ett hjärtligt tack för hjälpen, det känns skönt i en mammas hjärta. Han kom i tid till jobbet och kompisen var glad att han slapp och gå till jobbet. Så alla nöjda och glada, det är ju huvudsaken en sån här solig, fågelkvittrande morgon. 
 
Nu sitter jag här och kaffebryggaren puttrar i köket, skön känsla. Har planerat att vara lite i trädgården så här på mogonkvisten och lägga ut lite täckbark i mina land. Jag själv jobbar efm idag och då är det skönt att få en fm med lugn och ro i min lilla trädgård.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0