Lite småsnack....

Lite småsnack medans kaffet blir färdigt är kanske inte helt fel ändå. Har varit ute i trädgården nu lite på morgonkvisten och grävt lite till i min jäkla jordhög. Senare idag blir det gräsklippning och har jag orken så ska jag även kantklippa. Det blir så fint när det är helt jämt utefter landen jag ändå har. Ringblommorna i trädgården trivs, de växer så det knakar. Det blir väl en tur till Crearom? straxt utanför Västervik någon gång framöver. De har ganska mycket saker som jag behöver när jag exempelvis gör ringblomsalva. I år ska jag även försöka ge mig på att torka rötter från både gråmalvan, läkemalva och sist men inte minst röllekan. Har tagit reda på att te gjorda på dessa örter gör underverk på kroppen så det blir väl att experimentera lite till hösten, jag kan ju inte annat än att bli jäkligt sjuk om jag gör fel, men det får jag väl offra ;)
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0