Helgpromenad i Aboda Klint

Japp, nu har soffpotatisen (Annika) varit på promenad i Aboda Klint. I lördags rättare sagt tog vi bilen och styrde kosan mot Aboda. Väl framme och ute ur bilen inser både Olle och jag att det är förbannat kallt. Men det är bara att bita ihop och låta fokus gå över den spektakulära vyn som finns, för den var otroligt vacker. Olle har ju promenerat där ett gäng gånger så han fick guida mig vart och hur långt vi skulle gå. Så stegen går lite uppför och lite till uppför för att sen bara gå nerför väääääldigt långt nerför. Vi är då i slutänden på skidbacken vid en sjö som isen hade tagit sitt grepp om, det var lite i mitten som det var isfritt. Sen kom utmaningen som hette duga - herre min je vilken uppförsbacke. Stegen jag tog var knappa 20 cm för backen vi gick uppför var väldigt brant. Efter mycket stönande, flåsande, hostande med flertal vilopauser så lyckades jag ta mig uppför detta berg som får vilket annat berg att se litet ut i alla fall i min värld. På toppen kunde jag än en gång imponeras av vyn. Vi tog en fika när vi ändå var där för att sen styra bilen hemåt med en snabb visit till Maxi för att handla.
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0