Valborg 2014

Idag är det valborgsmässoafton 2014. Det i sig är inget viktigt för mig, men något ska väl ske idag. Olle och jag ska in till stan och fika samt kanske gå en promenad och sen in och handla mat som vi kan äta sen. Senare ikväll tar vi en tur igen in till stan för att se någon eld någonstans. Det är två ställe som verkar intressanta, havslätt eller gunnarsö. Vi får väl se vad som faller oss i smaken när det väl är dags.
 
Ledig dag är det ju för mig och eftersom jag städade igår så känns det ganska skönt idag, just av den anledningen. Däremot är jag lite besviken på vädret. Igår var ju kanon-väder med temperaturer upp till 25 grader i skuggan och idag har temperaturen droppat ner till endast 10 grader, är det undra på att man kan bli sjuk när det flexar så mycket i temperaturskillnad från ena dagen till den andra? I övrigt har det varit en slö men skön morgon. 
 
Önskar mina läsare (son och dotter) en skön valborg.
 
Bye
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag läser också ibland. Vad är det för gift du häller på ogräset? Är det farligt för mina vovvar?

Svar: Roundup, heter giftet (svindyrt). Man ska hälla på när man vet att det är sol minst 6 timmar efter. Då sugs det upp av växten som bäst och det går ner i roten och dödar den effektivt. Tror inte det är någon fara för dina hundar så länge de inte äter ogräset du hällt giftet på, eller att det stampar omkring i ogräset precis när du hällt på det och sen slickar tassarna. Men några garantier för mina uttalanden har jag inte så var försiktig och koppla de små liven den dagen. Kul att du läser min blogg då och då.
Glad "tant" 50 år (snart). Motto: ta dagen som den kommer

2014-05-01 @ 05:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0