Min kropp tar stryk

Min kropp tar mycket stryk nu. Idag vaknar jag med en huvudvärk som börjar bakom ögonen, genom hela skallen och tar sin ände i ryggslutet. Jag kunde knappt röra mig av smärta och börjar febrilt jaga huvudvärkstabeltter vilket jag inte har så gott om här hemma. Men efter mycket sökande så hittar jag en ½ tablett i mitt nattduksbord och knapprar glupskt i mig den. Nu har jag bara tagit det lugnt (som alla andra dagar) och druckit kaffe så det sprutar ur  öronen på mig. Anledningen till att jag är slut i min kropp har sina randiga och rutiga skäl. Jag jobbar.... hela tiden känns det som. Näe, skämt åsido, men jag har jobbat 3 helger i rad och en del schemalagda ledighets-dagar har jag haft utbildning så det är mycket därför jag känner mig sliten. Fast goa pengar blir det ju och det behöver jag alltid. Jag har ganska stora hål att fylla. Inte så att jag inte klarar mig för det gör jag utan problem men det vore kul om jag hade en större buffert och att jag kan slösa någon gång ibland. Jag ser dock ljuset i tunneln och ekonomin kan inte mer än att bli bättre från nu. 
 
Solen lyser och jag tog mig ut till garaget för att titta till min lilla älskling som står där ute, men vad i helvete.... när jag öppnar garagedörren så står i princip allt mitt framför dörren. Detta är sonens verk, för när han är i garaget så läggs allting han använder precis innnanför dörren, jag har aldrig förstått varför han gör så men jag frågade honom en gång och då svarar han "men jag hittar allting då". Hur kan man hitta i ett kaos av verktyg och maskiner? undrar jag i mitt stilla sinne. Så nu i helgen blir det att än en gång ge sig ut i garaget och plocka tillbaka alla saker till sin plats så att jag åtminstone vet var verktygen ligger någonstans. 
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0