Rastlös

Jaha, så gick jag upp vid 04:38, kunde inte sova mer och det i och för sig gör ingenting eftersom klockan ändå börjar ringa 05:15. Men det är dock ändå frustrerande att inte sova och vakna av klockan, jag blir så fundersam och undrar om jag är på väg rätt in i "väggen". Jag har varit rastlös i flera dagar nu, så till den milda grad att jag till och med inte kan avlsuta exempelvis mitt panelbyta som i sig inte tar så många minuter att få färdigt, det är som om jag vore rädd att bli klar för då väntar ju nästa projekt som jag vill göra, ähh, jag blir inte klok på detta. Nu är det snart färdigt i allafall och det som behövs är lite passning av en bottenpanel sen är det klappat och klart för vintern. Jag kommer att lägga ut en bild när det är färdigt.

Så nu sitter jag här arla morgonstund och inväntar tidpunkten då jag kan åka till jobbet, det är lugnt, tyst och fridfullt i huset. Det är inte alltid så fridfullt hemma, har ju tonåringen som diggar baslåtar och visar det genom att spela för hela grannskapet så högt han bara får tillstånd till. Häromdagen stod jag i köket och denna djävla bas spelades för fullt, då kommer tonåringen ut i köket och ser lite smått förvånad ut för att kylskåpet bokstavligt skramlade, han flinade lite lyckligt och gick sedan och sänkte en liten uns så att kylskåpet åtminstone inte skallrade, det var ju schysst, tyckte jag, men det han inte tänkte på var alla glas, koppar och övrig porslin som fortfarande skallrade i takt till basen. Den enda räddningen för mig i dessa lägen är vetskapen att jag får lite "tysta" stunder på jobbet och när han är hos kompisar.

I eftemiddag ska jag hinna med och klippa gräset, det börjar bli alldeles för högt för att se snyggt ut. De som vet säger att gräset ska vara lite långt inför vintern men jag är fullt övertygad om att det hinner och växa till sig lagom till kylan kommer. Än så länge är det ju faktiskt ganska varmt ändå.

Vi hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas du får en fin måndag! =)

2010-09-13 @ 06:35:37
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0