Foder

Ja, nu äntligen har jag påbörjat att spika upp foder på fönster och dörr i arbetsrummet. Visst det är som att spela på lotto för ingen list, vägg, fönster eller dörr är helt rak. Så det är en massa efterslipning och passning innan jag ens kommer till skott att måla eländet, men jävligt snyggt blir det när det väl kommer på plats. Fönstrets foder är nu målat och klart och dörrens foder är "passat" och målat för att spikas på plats imorgon, skönt. Sen är det sista golvlisten som ska på plats när jag vet var dörrfodret hamnar, d v s imorgon :) I övrigt har det varit en fruktansvärd stressig dag på jobbet och alla möjliga bokningar som skulle ha fraktsedlar, tullhandlingar och diverse papper med sig var inte det lättaste med tanke på att vi var "manfall" idag. En av oss stressade så till den mildaste grad att han fick "känningar" i "pumpen". Ska tilläggas att personen i fråga var sjukskriven ganska länge p g a "pumpen" i höstas. Vid dagens slut stressade jag för att hinna hyra en kärra för att hämta panelen till väggen utanför dörren som jag ska påbörja nu v28. Hmmm, det är inte billigt att köpa in träpanel, kan jag med erfarenhet säga idag. 800 spänn för 18 paneler och 8 st av dem kommer att bli ganska mycket spill på, kanske "pappa" kan ha glädje av dem, han håller ju på att bygga panel runt vedstället hemma hos sig. Måste fråga på torsdag när jag åker ner till honom. Jag ska plantera lite lavendel hos honom och samtidigt fråga om jag får låna hans GPS för en lite resa jag ska göra framöver. Det ska bli skitkul. See ya!

Kommentarer
Postat av: Martina

Härligt att du kommit igång redan, då kanske du får nåon dag över på din semestervecka.. ;)

2010-07-06 @ 23:44:44
URL: http://martiiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0