Bilder från hojrocken i västervik

Jag skriver inte så mycket den här gången utan jag lägger upp bilder och noterar lite.
 
Bye
 
 
Här stannar vi till vid Åhmans i V-vik för att äta lite mat innan vi åker ut till Gränsöslott.
(På bilden är det Lena och Mats)
 
 
 
 
Bild på hojarna utanför Åhmans. Snygga eller hur?
 
 
 
Här har vi kommit fram till incheckningen på campingen. Det kostade straxt under 1000 kr för 4 dagar med goa motorcyklister, konserter, bad, mat och annat roligt. Klart värt det.
 
 
 
Min hoj, packad med endast lite kläder o annat.
 
 
 
Här är vi på plats där vi ska tillbringa 4 dagar. Awesome. Som ni ser på bilden så är det inte många tält bakom oss, men kolla nästa bild.
 
 
 
Det här gänget kom på torsdagen, det var ganska gött drag där om kvällarna.
 
 
 
 
Här sitter mina kompisar och snackar med folk som kom från Mjölby bland annat.
 
 
 
 
Den här roliga killen ställde gärna upp på bild.
 
 
 
 
Den här stackaren kom på torsdagen med sin trike på en bärgningsbil, stackaren. Det måste kanske ha känts ganska genant att komma till nordens största mc träff med "cykeln" på släp, så att säga.
 
 
 
 
De här trevliga pojkarna kom på torsdagen med glada leenden och utökade vår lilla skara till 7 st.
(Niklas och Jimmy)
 
 
 
 
Mitt emot där vi tältade dök denna lilla skönhet upp. Så jäkla grym både till färg, storlek och framför allt ljudet när den tuffade in på området. Härligt.
 
 
 
 
Det fanns många motorcyklar att titta på och dregla lite över. Här snackas det både kubik och annat som är intressant för mc folk.
 
 
 
Här sitter vi och tar en öl, snackar och har jäkligt kul.
 
 
 
Vad vore en camping om inte bajamajorna funnits? Det här är en bild som definierar camping i högsta grad.
 
 
 
 
 
Gruppen "Corroded" spelade på torsdagskvällen, jag var som sagt där och tog lite halvtaskiga bilder på dessa pojkar som visste hur det var att hålla konsert på bra nivå.
 
 
 
 
Hojrocken 2014 med gruppen "Corroded".
 
 
 
Fler folk trillar in både torsdag, fredag och lördagen. Detta är från torsdagen.
 
 
 
 
Här satt vi i fredaskväll och hade trevlig med en mc-klubb, kommer inte ihåg namnet på klubben dock, kanske berodde på öl jag druckit :)
 
 
 
 
Det kanske var en klubb från Scottland???
 
 
 
 
 
 
Kortegen är väl ett måste för mig, premiärtur och allt. Så jag fick faktist åka med i detta åk, det var så grymt häftigt. Den väckte väldigt mycket uppmärksamhet både till utseende och ljudet. Killen som har byggt både hoj och den lilla husvagnen var en mycket mysig trevlig kille. Jag själv deltog inte i kortegen med min egen mc. Värmen "sökte" mig flertal gånger och jag kände att hettan skulle kunna göra att jag svimmade eller gud förbjude, kanske körde på någon.
 
 
 
 
 
 
 
Här är killen som byggt triken som jag fick äran att åka med. (se bilderna ovan)
 
 
 
 
 
Den här triken tillhörde samma gäng. Kolla in längden och motorn. Klart godkänd ;)
 
 
 
 
 
 
Fler trikes inom samma klubb. Awesome.
 
 
 
 
Här står vi otroligt många mc-åkare i väntan på att kortegen ska komma igång.
 
 
 
 
Jag tror inte jag överdriven om jag säger att raden med mc-åkare som skulle delta i kortegen var nog någon kilometer lång och inte nog med det så stod alla i två led. Kolla bilden, den sista gatlyktan och sen fortsätter kön att ringla lite till. Vi står ca 300 meter från start.
 
 
 
 
Här följer lite bilder från kortegen taget från triken.
 
 
 
 
 
 
 
Som sagt det är STORT det här med kortegen och alla "cyklar" som deltar. Folk står utefter vägen och det är från början till slut. En häftig upplevelse för mig.
 
 
 
 
Här har vi stannat till lite innan vi fortsätter vår färd genom sista sträckan av rundan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Inte många riskokare??

Svar: Jo, det fanns massor. Men jag vill ju inte ta bilder på modellen jag själv har utan mer stora udda maskiner ;) som är lika snygga som min :)
Glad "tant" 50 år (snart). Motto: ta dagen som den kommer

2014-07-28 @ 19:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0