Välkommen - solen!

Åh, det är underbart när man vaknar och solen lyser med sina klaraste strålar. Drog upp rullgardinen och glädjen spred sig i kroppen, endast för att solen behagade att lysa på morgonen och värmen sprider sig sakta ute och inne. Jag får en euforisk? känsla att livet är underbart. De få dagar det faktiskt är grått i både sinne och verklighet är inte så många om man jämför med de dagar som jag tycker allt är glatt och lätt. Men det är lätt att låta gnälligheten ta överhand.
 
Jag var ute igår och rev lite till på verandan innan jobbet. Planer och bilder börjar forma sig i huvudet om hur jag vill att slutresultatet ska bli. Som det ser ut idag blir det ingen entré här (se bilder) utan jag river nog hela överbyggnaden för att göra ett skärmtak - typ. Den nya verandan ska bli stor och i markhöjd, där jag kan sitta och jazza, grilla, läsa en bok, sola eller bara ha en liten fest med trevliga människor. Jag vet att jag har fler projekt igång - tvättstugan är som sagt ett pågående projekt men jag kunde inte vänta med detta, jag tror det blir kanon-bra när det är färdigt. Sen är det ju så att tvättstugan kan jag riva under regniga dagar och verandan kan jag riva under soliga dagar - ha, två flugor i en smäll.
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0