Grill premiär

Ja, igår var det grillpremiär. Och vad är det som oftast går fel när man har planerat att göra en sak?? Jo, det finns inte tändvätska att få tag på. Men skam den som ger sig, jag köpte någon typ av tändpapper i brist på annat som fanns i butiken. Jag kan påstå nu med facit i hand att det var endast slöseri med pengar. Det brann jättebra - själva tändpappret - men inte specielt länge. Så när vi slösat ungefär 6 st (rekommendationen var 2-4) så åkte det man som sagt aldrig ska tända en grill med fram - just det - bensin. Det är på tok för explosivt, så med en lååång braständare lyckades jag få det att brinna en väldigt kort stund. Men sen ville jag inte använda bensin så jag hämtade annat brännbart d v s lysfotogen. Den exploderade inte och den brann tillräckligt länge för att få kolen att börja ta sig. Så det blev lite grillning och mys i kvällsolen och kaffe som avrundning på en skön dag. 
 
Idag har jag haft ont i hela kroppen, jag och Olle var ute en heldag i trädgården och klippte gräs, kantklippte och allmänt annat trädgårdsarbete igår, det tär på muskler när det helt plötsligt efter en lång vintervila ska börja arbeta, så mörbultat som om jag gått igenom en skördetröska så tog jag mig upp ur sängen och fick mitt välbehövliga kaffe för att sen ge mig ut i trädgården för att hälla lite gift på grusgångarna, min erfarenhet är att ju tidigare man börjar med det desto längre hålls ogräset borta, då behöver man inte hälla gift mer än kanske två - tre gånger till på säsongen. Så nu har jag satt på kaffet igen och ska trava in i duschen en sväng. 
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0